duminică, 23 martie 2014

Tiramisu



Tiramisu - prajitura mea preferata! Apreciez mereu un tiramisu bine facut care are crema  din belsug, aroma de cafea si nu este dulce sau " improvizat" cum il gasim in mai toate localurile, cel putin in Bucuresti. Un tiramisu foarte bun am mancat intr-un restaurant cu specific secuiesc si mi-a parut rau ca era ultima portie pe care o mai aveau :)

Am vrut sa fac si eu unul, sa vad daca imi iese la fel de bun ca cel pe care l-am gustat acum ceva timp. Reteta am gasit-o pe blog-ul lui Edith, doar ca am schimbat putin cantitatile.

Timp de pregatire: 1 h 30 de min
20 de portii

Ingrediente:

- 4 linguri cafea
- 4 cani apa
- 800 g piscoturi
- 900 g smantana ( 25% grasime)
- 8 oua
- 4 plicuri frisca
- 3 intaritoare frisca
- 4 linguri zahar pudra
- 1 fiola esenta de rom


Mod de preparare:

In primul rand, ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei( smantana, ouale). Deci, aveti grija sa le scoateti cu 3-4 ore inainte. Facem o cafea ajutandu-ne de cele 4 linguri de cafea si cele 4 cani de apa. Cand aceasta s-a racit adaugam fiola de rom.

Separam galbenusurile de albusuri si punem galbenusurile intr-un bol, adaugam zaharul si mixam timp de 3 minute. Adaugam smantana din care am scurs zeama lasata deasupra si amestecam 2-3 minute dupa care dam la frigider.




Cat prima crema este la frigider ne ocupam de a doua. Batem albusurile spuma. Testul cel mai bun pentru a sti daca sunt batute suficient este sa intoarcem bolul cu fata in jos si vedem daca se scurge compozitia. Nu ar trebui sa se scurga deloc, ci sa ramana in bol. Daca observam ca are tendinta de a se scurge, continuam sa mai mixam.


Adaugam plicurile de frisca, intaritorul si mixam compozitia foarte bine pana vom obtine o crema cu consistenta tare.


Avand ambele creme terminate, putem sa le amestecam si le vom pune la congelator pentru 30 de minute. Neaparat congelator si nu frigider!


Dupa cele 30 de minute, scoatem crema de la congelator si ne apucam de piscoturi.

Avem nevoie de o tava incapatoare. Insiropam piscoturile in cafea ( atentie se inmoaie foarte repede, deci, scurt, pe fiecare parte) si le punem in tava.


Peste acest prim rand de piscoturi, adaugam un rand de crema peste care asezam urmatorul rand de piscoturi pe care, la fel ca si pe primele, le vom insiropa repede, pe ambele parti, in cafea. Punem inca un rand de crema si inca un rand de piscoturi ( care va fi ultimul) si la final, deasupra, punem crema care ne-a mai ramas.


Puteti alege sa faceti tiramisul doar cu doar randuri de piscoturi. Cum doriti.

La final, peste ultimul rand de crema se cerne cacao sau ness. Sau putem rade ciocolata. Dupa preferinte.


Dam tava la frigider si e bun de servit dupa cateva ore. 

Pofta buna!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu