sâmbătă, 26 octombrie 2013

Saratele cu chimen si cascaval



Un aperitiv ideal, usor de facut, la mare cautare si care merge pe post de rontaiala in fata televizorului, langa o bere sau drept o gustare in orice moment. Desi nu am mai facut de mult, in copilarie imi placea la nebunie sa le prepar, iar de data asta am zis sa fac si cateva poze ajutatoare!

Ingrediente:

- 250 de grame de margarina ( eu am folosit Rama Maestro)
- 2 oua ( cel de al doilea ou il folosim la final pentru a unge aluatul)
- 1 plic de drojdie uscata
- faina cat cuprinde
- 2 linguri de otet
- 1/2 ceasca cu apa minerala
- 1 lingura rasa de sare( daca le preferati mai sarate, incercati compozitia si daca mai doriti, puteti adauga).
-  chimen si cascaval ( puteti folosi si mac sau susan)



 Mod de preparare:

Amestecam margarina, care in prealabil a stat la temperatura camerei timp de aproximativ o ora, cu sarea si otetul. Adaugam drojdia, chimenul, apa minerala si incepem sa punem treptat faina pe care aveti grija sa o cerneti prima data. Vom adauga faina pana in momentul in care nu ni se mai lipeste aluatul de degete ( aproximativ 300 de grame de faina). Framantam un aluat nu foarte tare, dar nici foarte moale pe care il vom lasa acoperit pentru o ora si jumatate. E de preferat sa fie cald in bucatarie pentru a ne creste si aluatul.


Dupa ce aluatul s-a dospit, il intindem in foi de aproximativ 1/2 cm grosime. 



Ungem cu ou si putem sa mai adaugam chimen ( daca considerati ca nu e suficient ce ati adaugat la inceput in aluat). Eu am ras cascaval peste si am inceput sa tai betisoare. 





Intre timp, punem foaie de copt in tava si adaugam aluatul taiat betisoare( sau sub orice altfel de forme doriti). Dam la cuptor pentru aproximativ 15-20 de minute, la foc mediu spre mic ( timpul de coacere depinde de cuptorul pe care il aveti). La final trebuie sa aiba o culoare aurie.

Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu