luni, 30 iunie 2014

Coq au vin

De ceva timp mi s-a cam pus pata pe altfel de mancaruri decat binecunoscutele noastre. Asa am ajuns ca vineri seara sa imi astept sotul cu o mancare destul de consistenta, originara din regiunea Burgundia. Se face ce-i drept cu carne de cocos, dar merge si puiul pe care l-am avut.

Timp pregatire: 30 de minute
Timp gatire: 1h si 30 minute
Portii: 4

Ingrediente: 

- 3 pulpe de pui
- 300 g bacon
- 250 g ciuperci Champignon
- 700 g ceapa
- 2 catei de usturoi
- 125 ml vin rosu
- 200 ml apa sau supa de pui
- 200 ml suc de rosii ( il puteti obtine din rosii proaspete)
- sare, piper, cimbru, 2 foi de dafin
- ulei de masline sau floarea soarelui


Mod de preparare:

Prima data, am pregatit ceapa si ciupercile.
Ceapa se curata si se taie in bucati mai mari, ca in imaginea de mai jos.

Ciupercile se spala bine, se curata si se taie in felii, in functie de preferinte.

Carnea afumata o taiem in felii. In ceea ce priveste bacon-ul, l-am cumparat de la un magazin cu produse din zona Sibiului. Este foarte bun si de o calitate mult superioara celui din comert. Nu se poate compara cu acela.

Spalam carnea de pui si portionam fiecare pulpa in doua bucati dupa care, intr-o tigaie, punem bucatile de pui sa se rumeneasca putin pe fiecare parte, ca in imaginile de mai jos. Nu este necesar foarte mult ulei.




Cand sunt gata, le vom scoate si aseza pe un prosop de hartie. Eu le-am tinut cam 10-13 minute, la foc mic.

Intr-o alta tigaie, de preferat una incapatoare pentru ca vom adauga restul de ingrediente, punem putin ulei si rumenim bucatile de bacon. Cam in 5 minute sunt gata, la foc mic.




Scoatem bacon-ul si il punem peste puiul lasat deoparte si punem la calit ceapa impreuna cu usturoiul pisat. 



Amestecam bine si lasam cam 5 minute, la foc mic. Ceapa trebuie sa se inmoaie si nu sa prinda culoare.
Cand este gata, adaugam puiul, bacon-ul, vinul, supa de pui sau apa si sucul de rosii. Sucul de rosii l-am obtinut din 3 rosii proaspete pe care le-am dat pe razatoare. Credeti-ma ca este o alegere mult mai buna decat pasta de tomate din comert sau rosii la borcan, tot din comert.


 Acoperim si lasam la foc mic pentru 30 de minute, timp in care mai verificam si amestecam din cand in cand.

Mmm, ce aroma placuta o sa simtiti!


Dupa 30 de minute, adaugam ciupercile, foile de dafin si cimbrul.


Tot acum punem sare si piper dupa gust. 

Acoperim din nou si mai lasam cam 20-30 de minute. In acest timp, sosul va scadea putin.


Se poate servi cu cartofi la cuptor. Noi asa am preferat si va garantez ca o sa aveti o mancare foarte gustoasa.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu