sâmbătă, 11 ianuarie 2014

Ciorba de fasole cu afumatura


Dragilor, revin cu o prima reteta pe acest an! Am cam lipsit in ultima vreme, dar promit sa va aduc retete noi pe blog mai ales ca sarbatorile de iarna le-am petrecut in frumoasa noastra Bucovina de unde am preluat cateva retete! Se putea altfel? Bineinteles ca nu am putut sa ma abtin si am intrat in bucatarie astfel incat sa cer cateva sfaturi si ingrediente pentru retete.

Dar pe acestea le voi prezenta in urmatoarea perioada. Deocamdata, incepem cu o ciorba de fasole cu afumatura.

Timp de pregatire: 10 minute
Timp de gatire: 3 ore
5 portii

Ingrediente:

- 700 g costita afumata
- 350 g fasole boabe
- 2 morcovi
- o ceapa
- 2-3 linguri de ulei
- 2 linguri pasta de tomate( sau 2-3 rosii proaspete/ la conserva)
- cimbru uscat ( puteti inlocui cu tarhon sau cu orice altceva, dupa preferinte)
- sare, piper


Mod de preparare: 

Puteti opta pentru orice fel de carne afumata. Eu prefer sa folosesc costita de porc la ciorba de fasole sau un rasol. 

Portionam costita in bucati egale si incepem cu fasolea pe care o spalam de cateva ori. Punem fasolea in oala in care vrem sa facem ciorba, adaugam apa peste si o fierbem in 3 ape... adica vom schimba apa in care fierbe fasolea de 3 ori inainte de a adauga celelalte ingrediente. 


De fiecare data cand schimbati apa, folositi apa calda si nu rece. Fasolea trebuie sa fiarba la foc mic, timp indelungat, oala fiind acoperita. In cazul meu, a durat cam 1h- 1h 30 de minute. 
Ce puteti sa mai faceti, este sa lasati peste noapte fasolea in apa, dar tot trebuie sa ii schimbati apa de cateva ori, insa timpul de fierbere o sa fie mai mic.

Cum nu stiam ca o sa gatesc ciorba de fasole, nu am lasat-o in apa cu o seara inainte. Oricum ar fi, mai mult de doua ore nu am fiert niciodata fasolea.

Intre timp, curatam morcovii si ceapa( daca aveti radacina de pastarnac si patrunjel, puteti sa puneti, eu nu am avut de data aceasta). Le spalam si tocam totul marunt.


Intr-o tigaie, punem 2-3 linguri de ulei si calim legumele pret de 2 minute. Punem si putina sare peste ele dupa care le vom adauga in oala in care fasolea a fost fiarta timp de aproximativ 1h si 30 de minute, in cazul meu.  Tot acum putem sa adaugam si costita afumata.



De la morcov, ciorba va capata o culoare placuta. Am uitat sa va spun, ca veti avea nevoie de aproximativ 3-4 litri de apa.

Adaugam tot acum cateva crengute de cimbru si pentru ca mie imi place foarte mult cimbrul, am ales sa frec cateva crengute intre palme astfel incat sa am si mai mult cimbru in ciorba :)


Vom lasa totul sa fiarba pana cand fasolea este facuta in totalitate si in acel moment adaugam fie rosii proaspete date pe razatoare, fie o cutie de 250g de rosii in suc propriu sau 2-3 linguri de pasta de tomate. 

De data aceasta, eu am folosit pasta de tomate, insa vara, cand dispun de rosii proaspete, prefer sa dau cateva rosii pe razatoare si sa le pun in ciorba. Orice am alege, punem cantitatile pe care le vrem astfel incat sa obtinem culoarea de rosu intens sau mai putin rosie. 


Tot acum, mai adaugam sare si piper, daca mai este nevoie si mai lasam totul pe foc pentru inca 10- 15 minute dupa care putem sa oprim focul si sa luam oala de pe aragaz.

Pofta buna!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu