sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Ciorba alba de cartofi cu afumatura si tarhon



Pana acum cativa ani, nu aveam nici o treaba cu mancarurile specifice Ardealului. Eu le stiam pe cele din zona mea, din Oltenia.... Dar lucrurile s-au schimbat din momentul in care mi-am cunoscut sotul, el fiind ardelean. Mergand des acolo, a inceput sa imi placa foarte mult mancarea specifica acelei zone si am inceput sa cer diferite retete.

Nu folosisem tarhon niciodata pana in 2008. Prima data cand am facut ciorba aceasta nu credeam ca o sa imi iasa si nu stiam daca o sa-mi placa. M-am apucat sa o fac, dar nu aveam o reteta fixa, cu ingrediente fixe... stiam in mare ce trebuie sa  pun in ea...bineinteles nelipsitul tarhon pe care soacra-mea mi-l trimisese deja la borcan, dar eram tare curioasa cum o sa fie la final. Cand am terminat-o, am fost prima care a si gustat-o :) Nu era deloc rea

Intre timp, am mai adaugat una alta si am ajuns sa am o reteta care acum o folosesc de fiecare data cand avem pofta.

Ciorba alba de cartofi cu afumatura si tarhon este una din preferatele noastre. 

Ingrediente:

- 700 g costita afumata
- 4 litri de apa
- 2 cepe mici
2 cartofi
- 1 morcov
- 1 radacina de pastranac
- 1 ardei rosu ( nu foarte mare)
-  100 g orez
- 2 galbenusuri
- 200 g smantana ( eu am folosit-o pe cea cu 15% grasime)
- 3 linguri de ulei
- sucul de la o jumatate de lamaie
- sare, piper

Mod de preparare:

In primul rand, taiem costita in bucati egale si o punem intr-o oala cu 4 litri de apa. O lasam la fiert aproximativ 30 de minute, la foc mediu.


Intre timp, curatam legumele.Tocam ceapa marunt, iar restul legumelor le taiem in cuburi mici.

Punem cele 3 linguri de ulei intr-o tigaie si calim legumele( in afara de cartofi) pret de 4-5 minute, la foc mic, peste care adaugam un praf de sare. Aveti grija cu sarea pentru ca afumatura poate sa fie deja suficient de sarata!

Adaugam si cartofii, mai lasam 2-3 minute dupa care punem totul in oala, peste costita.



Punem capacul si lasam totul sa fiarba, la foc mic, timp de 30-40 minute( stim cand ciorba este gata daca morcovul este facut).

Intre timp putem sa pregatim sosul care se va pune la final. Vom folosi smantana si cele doua galbenusuri care trebuie sa fie la temperatura camerei si nu reci.
In primul rand, batem putin oualele intr-un bol mai mare, adaugam smantana, piperul, zeama de la o jumatate de lamaie, tarhonul( daca aveti tarhon in otet e si mai bine) si amestecam. Va recomand sa nu puneti direct sosul de smantana in oala pentru ca nu va avea un aspect placut. Smantana o sa para " taiata". Peste acest amestec adaugati supa, cu ajutorul unui polonic, pana cand aveti o temperatura apropiata cu cea din oala. Sunt necesare cam 3-4 polonice. 



Cand ciorba este gata, adaugati acest sos. Verificati daca este suficient de sarata si acra. Daca mai este nevoie, mai puteti adauga zeama de lamaie. Dupa ce sosul de smantana a fost pus in ciorba, oala nu se va ma tine pe foc mai mult de un minut, ci se va lua de pe foc si se va pune pe un gratar, la racit. 



Se serveste cu ardei iute! Eu am facut si paine cu cartofi ( reteta o puteti gasi aici http://retetemio.blogspot.com/2013/11/paine-cu-cartofi-reteta-din-ardeal.html). O minunatie!

Pofta buna!





Un comentariu:

  1. Vreau să-i mulțumesc foarte mult DR Dawn acuna pentru munca minunată pe care a făcut-o pentru mine, ajutându-mă să-mi salvez căsnicia, soțul meu a cerut divorțul din cauza micii neînțelegeri în care am avut-o În ultimele luni, nu mi-am dorit niciodată asta. pentru că îmi iubesc atât de mult soțul și toată investiția noastră a fost o asociere în comun și nu vreau să fiu departe de familia mea și de cei doi copii drăguți ai mei. Prietena mea mi-a povestit despre DR DAWN ACUNA și despre cum a ajutat-o ​​cu problemele ei conjugale, așa că a trebuit să-l contactez pentru că vreau să-l opresc pe soțul meu să-și completeze scrisoarea de divorț și vreau să-mi țin familia unită și, după ce am contactat-o. , mi s-a spus ce sa fac si cand urma sa incep sa vad rezultatul, am facut cum mi-a spus DR DAWN ACUNA si dupa cateva zile m-a sunat sotul meu si a inceput sa-si ceara scuze si totul a fost un vis pentru mine si traim cu totii. din nou fericiți împreună datorită DR DAWN ACUNA. Contactați-o astăzi ajutor prin.
    *Dacă vrei liniște în casa ta.
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
    *Dacă vrei o căsnicie frumoasă.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    *Dacă vrei o vrajă de noroc.
    *Dacă doriți să vă îndepliniți dorințele.
    Si etc,
    Scrie-i Whatsapp: {+2348032246310}
    E-mail: { dawnacuna314@gmail.com }

    RăspundețiȘtergere