duminică, 17 noiembrie 2013

Papricas cu carne de pui


Papricasul este o mancare ungureasca in care vedeta principala este ceapa si boiaua de ardei iute care ii da o aroma usor picanta. Stiu ca se face cu smantana, insa noua ne place cu muuuulta ceapa si fara smanatana :) Deci, e un papricas mai diferit decat alte retete.

Ingrediente:

- 2.2 kg ceapa
- 700 g carne de pui ( se poate folosi si carne de curcan)
- 2 ardei ( preferabil rosu)
- 1/2 lingurita boia de ardei iute
- 4-5 linguri de ulei 
- sare si piper


Mod de preparare:

Eu am avut pui de curte trimis de soacra-mea si va recomand, daca aveti ocazia, sa pregatiti papricasul cu carne de pui de curte decat cu cel cumparat din comert. Va iesi un papricas mai gustos. Daca nu aveti carne de pui, puteti folosi si carne de curcan. Eu folosesc de obicei aripile si ciocanelele de curcan.

Papricasul va iese mai gustos daca si ceapa este una foarte buna care isi lasa un suc propriu.

Incepem cu carne de pui. Eu am folosit pieptul si pulpele de la pui. Se spala carne bine si se pune la fiert pentru 30-40 minute. Atentie! Apa in care va fierbe puiul nu se arunca. Se va folosi mai departe. Si daca veti folosi pui din comert, atunci nu trebuie sa il lasati atat de mult la fiert. E suficient sa il lasati aproximativ 15-20 minute.


Intre timp, ne apucam de curatat ceapa pe care o spalam si pe care o vom toca marunt. Desi se poate folosi si robotul de bucatarie pentru a toca ceapa, eu prefer sa o toc cu ajutorul unui cutit bine ascutit :) Mi se pare ca daca pun ceapa in robot, am o aroma prea consistenta de ceapa care nu e tocmai pe placul meu. Peste ceapa curatat, adaugati apa astfel incat sa nu plangeti prea mult in timpul tocatului :).



Dupa ce am tocat toata ceapa, adaugam ulei intr-o cratita, punem ceapa la calit impreuna cu o lingurita de sare si acoperim cu un capac. O sa vedeti ca practic nu se caleste, fiind foarte multa, ci isi va lasa un suc propriu. 


Ce trebuie sa stiti e ca depinde foarte mult de ceapa pe care o aveti. De data aceasta ceapa mea nu si-a lasat suc suficient asa ca, dupa ce a devenit sticloasa, am ales sa adaug doua cani de apa calduta si sa o mai las acoperita pentru 15 minute. Tot acum veti pune si ardeiul rosu pe care in prealabil il veti toca marunt, 1/2 lingurita de boia si putin piper.

Eu am uitat sa cumpar ardei si am folosit ce mai aveam in frigider. Doar unul a fost rosu, dar noroc cu soacra-mea care imi trimisese ardei tocat la borcan( daca aveti asa ceva atunci va recomand sa folositi o lingura cu mot pentru cantitatea de ceapa pe care am folosit-o eu). Acum, nu e bine nici sa folositi prea mult ardei pentru ca ceapa este cea care da gust mancarii in acest caz si daca veti pune prea mult ardei, ii va schimba gustul. Nu folositi nici foarte multa boia pentru ca ii schimba gustul si veti simti ca este totusi prea multa boia. Folositi cat sa ii dea un pic de culoare. 


Intre timp, carnea care a fiert am scos-o si am lasat-o acoperita. Cum spuneam mai devreme, apa in care a fiert carnea nu am aruncat-o, ci am strecurat-o si dupa cele 15 minute, am adaugat carnea peste ceapa si am completat cu apa in care aceasta a fiert. 


Pentru fierberea carnii am folosit cam 1l de apa, dar peste papricas am pus mult mai putin. Am folosit cam 500 ml. Nu e bine nici sa puneti prea multa apa, ci cat sa acoperiti totul. Daca mai este nevoie, mai adaugati treptat. In plus, cum am mai spus, depinde foarte mult de ceapa pe care o avem , pentru ca daca nu isi lasa suficient suc, atunci trebuie sa aduam noi mai multa apa, dar daca are suficient suc, atunci folosim noi mai putina apa. Papricasul trebuie sa aiba o consistenta si sa nu fie prea lichid. 

Acoperim cratita pe jumatate si o vom lasa la foc mic pana cand apa va scadea si papricasul nostru se va lega( cam 40-50 de minute). Daca ati citit si alte retete de pe blog, o sa vedeti ca prefer sa prepar mancarea la foc mic pentru ca mi se pare ca o mancare are o reusita mai buna daca nu este grabita. Tot acum, putem sa mai adaugam sare si piper.

Mancarea este gata in momentul in care apa a scazut si ceapa este facuta. 

La final, trebuie sa arate cam asa:


Este una din retele noastre preferate!
O puteti servi cu piure, paste sau galusti.

Pofta buna!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu