luni, 4 noiembrie 2013

Placinta cu mere


In reteta pentru placinta cu dovleac spuneam ca e toamna si pentru ca recolta de anul acesta este una imbelsugata, merita sa facem macar o data o placinta cu dovleac, mai ales ca este ieftina si timpul de preparare este unul mic in comparatie cu alte preparate.

Deci, si placinta cu mere este la fel de usor de facut, iar cantitatea ingredientelor nu difera. In rest, e pacat la ce recolta avem, sa nu facem si o placinta cu mere.

Procedati cum am facut eu: am vrut si una si alta. Asa ca, am dublat ingredientele si mi-a iesit aluat suficient pentru ambele placinte. In felul acesta, l-am multumit si pe sot caruia nu ii place deloc dovleacul. Nu stie ce pierde! 

Gata cu  vorba, sa trecem la munca!

Ingrediente:
- 2 kg de mere
- 400 de faina ( daca mai este nevoie, mai adaugati)
- 300 ml apa
- 100 g zahar tos
- 1 ou
- 1 praf de sare
- putin zahar pudra( pentru ornat)
- scortisoara ( nu e musai, dar daca va place la fel de mult cum imi place mie, atunci puneti)

Mod de preparare:

Incepem cu merele pe care le spalam, le curatam de coaja si le dam pe razatoare. Cum spuneam si la reteta pentru placinta cu dovleac, putem alege sa calim merele rase sau sa nu facem asta. Eu de data aceasta , in ceea ce priveste placinta cu mere, am ales sa nu le calesc. Le-am pus totusi intr-un vas peste care am adugat zaharul tos, scortisoara si am amestecat bine.


Intre timp, trebuie sa va apucati de aluat pentru care eu am procedat la fel ca si pentru cealalata placinta. Intr-un bol, puneti apa si incepeti sa adaugati treptat faina. Cand ajungeti la o consistenta mai buna, puneti oul si un praf de sare. Continuati sa amestecati si adaugati restul de faina pana veti obtine un aluat nelipicios si elastic. Daca mai este nevoie, puteti sa mai adaugati faina, dar sa tineti totusi cont sa nu va iasa un aluat prea tare.



Cand am terminat cu aluatul, ne pregatim blatul de lucru pe care avem grija sa il ungem cu ulei, dar nici foarte mult pentru ca altfel ne va iesi placinta prea uleioasa.
Punem ulei si pe sucitor ca sa nu ni se lipeasca aluatul de el.

Dam drumul la cuptor si in acest fel, pana cand terminam noi de rulat, avem temperatura necesare pentru copt. 

Impartim atat aluatul cat si merele rase in parti egale si incepem sa intindem prima foaie de aluat, cat mai subtire posibil. Adaugam si o parte din compozitia de mere, o intindem bine si o rulam cu grija( mie mi s-a rupt putin pe alocuri, dar asta e). Procedam la fel si cu restul de foi si mere ramase.



Le punem in tava, le ungem pe fiecare in parte cu putin ulei, le pudram cu zahar tos( o sa aiba la final o culoare tare frumoasa) si le dam la cuptor pentru aproximativ 50 de minute, in functie de cuptorul pe care il aveti, la foc mic. Daca nu aveti foaie de copt, tapetati tava cu ulei si faina. 

Dupa ce scoateti placinta de la cuptor, o lasati sa se raceasca( nu se scoate din tava si nu se taie cat timp este fierbinte) si ii puneti un prosop curat deasupra pentru a nu se intari la suprafata.

Cand s-a racit, pudrati cu zahar si taiati-o!

Pofta buna!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu