duminică, 10 noiembrie 2013

Salata de vinete



Vinetele contin un procent foarte mare de apa de aceea cand o gatim isi lasa foarte mult suc. Daca o saram, va absorbi mai putin ulei. Au in consistenta lor potasiu, magneziu, calciu, vitamina A si C. Sunt recomandate in curele de slabire pentru numarul mic de calorii( aproximativ 20 de calorii la suta de grame). 

Ingrediente:

-1.600 g vinete
130 ml ulei
- 2 oua 
- 1 ceapa rosie
- sare
- piper


Inainte de orice, va recomand sa nu cumparati vinetele cele mai mari pentru ca acestea contin seminte. De asemenea, alegeti sa coaceti voi vinetele decat sa folositi pe cele congelate, din comert. Veti avea o salata mult mai gustoasa!

Primul lucru pe care il vom face e sa spalam vinetele, le intepam din loc in loc si le punem la copt fie intr-o tava la cuptor, sau pe un gratar, pe foc. Tot acum punem la fiert un ou care ne va fi necesar la pregatirea maionezei.


Cand acestea sunt gata, le lasam putin sa se raceasca dupa care ne apucam sa le curatam de coaja. 


Diupa ce le-am curatat, le tocam marunt fie cu ajutorul unui tocator de lemn, fie le punem in robotul de bucatarie. Eu prefer sa folosesc un tocator de lemn.


Dupa ce am terminat de tocat vinetele, le asezam intr-un bol si ne apucam de pregatirea maionezei pentru care avem nevoie de un galbenus crud, un galbenus fiert, si ulei. 

Le vom punem intr-un bol. Faramitam galbenusul fiert si incepem sa le amestecam cu ajutorul unei linguri de lemn. Precizez ca bolul si lingura de lemn trebuiesc sa fie uscate si nu umede.


Pentru ca nu am facut foarte multa salata de vinete, nu am avut nevoie nici de foarte multa maioneza, mai ales ca o parte din salata am facut-o simpla pentru ca sotului nu ii prea place maioneza si prefera o salata de vinete simpla. Eu am folosit doar 130 ml de ulei, dar daca aveti nevoie de mai multa maioneza, atunci puteti continua in a pune mai mult ulei si atunci cantitatea maionezei va creste.

Cum facem maioneza? Simplu. Peste cele doua galbenusuri puneti treptat ulei si continuati sa amestecati. Incercati sa puneti cantitati mici de ulei urmate de amestecare intr-un singur sens pentru a evita taierea maionezei. Daca vi se intampla, puteti sa aveti adaugati putin mustar, dar sa nu folositi foarte mult pentru ca mustarul va schimba gustul salatei.  In caz de taiere se mai poate folosi putina apa calda, cartof fiert... sunt multe posibilitati de a reface maioneza. 


  
Pentru prepararea maionezei puteti folosi si un mixer. Eu pentru ca nu am facut foarte multa, am preferat sa o fac la mana.


Cum ziceam mai sus, sotului i-am facut o salata de vinete simpla, fara maioneza, peste care au pus o jumatate de ceapa rosie tocata marunt, sare si piper. Am amestecat-o si cam atat! Simpla, dar foarte buna!



Pentru celalata parte de vinete tocate, am adaugat o jumatate de ceapa rosie tocata, maioneza, sarea, piperul si am amestecat totul bine!

Se poate servi alaturi de rosii taiate! Aveam si paine cu cartofi facuta in casa( http://retetemio.blogspot.ro/2013/11/paine-cu-cartofi-reteta-din-ardeal.html)

Mmmm, atat de simpla, dar asa de buna!

Pofta buna!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu