marți, 26 noiembrie 2013

Supa crema de cartofi cu bacon


De cand am descoperit supele crema parca nu ma mai pot opri din a mai gati cate una .... si inca una.

Supa aceasta am vazut-o prima data pe un site din afara, iar recent am gasit-o la Edith's Kitchen pe site si am zis ca trebuie sa o incerc, doar ca am schimbat putin cantitatile.

Supele crema mi se par extrem de usoare si cu un grad scazut de complexitate. 

Timp de pregatire: 1h
Nr de portii: 6

Ingrediente:

- 1 kg de cartofi
- 250 g bacon
- 350 ml lapte
- 1 morcov mare ( 125 g)
- 50 g telina
- 1 ceapa mare
- 4 cani de apa
- 2 linguri de ulei
- sare, piper




Mod de preparare: 

Curatam cartofii, telina, morcovul si ceapa. Cartofii, telina si ceapa le taiem in cuburi potrivite si 
morcovul in rondele.  

Le punem intr-o oala impreuna cu 4 cani de apa, adaugam sare, piper si le lasam sa fiarba timp
de aproximativ 40 de minute( verificati daca legumele sunt fierte).

Intre timp, ne ocupam de bacon pe care il taiem in felii subtiri si il calim in putin ulei pana prinda culoare. Il vom lasa deoparte si il vom folosi mai tarziu.





Inainte sa ne apucam de pasat legumele, cu ajutorul unui blender vertical, vom scurge apa in care au fiert legumele( in oala lasam doar o jumatate de cana de apa, dar pastram totusi restul de apa pentru ca e posibil sa mai avem nevoie de ea la final daca supa este prea groasa).


Dupa ce am pasat legumele bine, incepem sa adaugam laptele si continuam sa ne folosim de blender si daca supa este mult prea groasa, mai adaugam din apa pe care am pastrat-o separat.


Adaugam sare, piper daca mai este cazul si baconul pe care l-am calit.


Se amesteca totul bine si se pune oala pe aragaz, la foc mic, pentru 5 minute. Avem grija sa amestecam des pentru a nu se arde supa crema.

La final, se ia oala de pe foc si se lasa sa se raceasca.

Va recomand sa o serviti cu ceapa verde taiata marunt si cu paine prajita ( crutoane).

Pofta buna!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu